Sindromul premenstrual

Sindromul premenstrual

Majoritatea femeilor suferă de sindromul premenstrual în perioadă cuprinsă între ovulație și prima zi a menstruației. Acest sindrom se caracterizează prin schimbări fizice sau emoționale, care cresc treptat în intensitate până începe menstruația. Pilulele cotraceptive pot masca efectele sindromului premenstrual.

 Simptomele sindromului premenstrual sunt:

  • anxietate
  • irascibilitate
  • senzații de plâns
  • insomnie
  • depresie
  • balonare
  • reținere de apă
  • glezne și degete umflate
  • poftă de alimente dulci
  • amețeli
  • dureri de cap
  • retragere socială
  • oboseală
  • dureri musculare sau articulare

Sindromul premenstrul reprezintă practic sensibilitatea excesivă a femeilor la fluctuațiile hormonale normale ale ciclului menstrual.

Pentru prevenirea atingerii unui nivel înalt de esterogen, care duce la apariția simptomelor sindromului premenstrual apelează la remediile naturale din plante. Ceaiul de păpădie sau armurariu îmbunătățește activitatea ficatului. În cazul stărilor depresive este indicat ceaiul de sunătoare, iar pentru femeile care rețin apă în această perioadă este recomandat ceaiul de coada calului și de semințe de țelină.

Pentru prevenirea sau ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual încearcă:

  • un stil de viață sănătos
  • exerciții fizice regulate
  • evitarea băuturilor alcoolice și a cofeinei
  • limitarea consumul de alimente procesate, de zahăr
  • desăvâșirea alimentația cu fructe și legume, pâine integrală și paste
  • mâncarea mai puțină sarată
  • program de somn cât se poate de regulat
  • evitarea stresului
  • consumul alimentelor bogate în calciu

Starea ta de bine și buna funcționare a organismului tău țin de deciziile pe care le iei cu privire la alimentație și la stilul de viață. Ai grijă de tine și de sănătatea ta!